Search This Blog

Wednesday 23 November 2011

Nak jadi wanita solehah memang mudah

Untuk sesiapa yang berkehendakkannya tetapi bagi yang tidak mahu menerimanya lagi memang terasa susah. Moga orang yang berasa susah itu sedar dan berusaha ke arah yang sepatutnya.

Ini khas untuk para Hawa: Pastinya…CUN HABIS-HABISsssannn

Ini ada beberapa tips kecantikan yang diidamkan dan disuruh dalam Islam…
Harap kalau tak boleh berubah terus tapi boleh berusaha sedikit demi sedikit. Insya Allah berjaya...

Kalau nak nampak manis saya cadangkan anda gunalah lipsticks pada bibir anda dengan 'senyuman dan kejujuran'.

Untuk merahkan pipi anda gunakan kosmetik yang diperbuat daripada 'rasa malu yang dilakukan di salon kecantikan iman'.

Untuk hiasan tangan dan jari tak payah beli gelang atau cincin yang mahal yang perlu pakai duit tetapi hanya menggunakan 'gelang tawaduk dan cincin ukhwah' pasti nampak lebih menarik.

Manakala untuk hiasan mata bagi menampakkan wajah anda bening dan jernih mesti
'kerap menundukkan pandangan mata' ketika berbual atau bercakap utamanya yang bukan mahram

Bukan setakat tu je rawatlah rambut anda dengan 'selendang Islamiah' yang akan menghilangkan 'kelemumur pandangan lelaki bukan ajnabi mahu pun berhidung belang'

Perempuan kalau tak pakai rantai atau kalung mesti tak sempurna punya... apakata kita pakat pakai kalung atau rantai yang diperbuat daripada emas 'kesucian dan ketakwaan'. Mesti sempurna dan berseri punyalah.

Memandanga pencuci muka sekarang banyak brand dan banyak keistimewaan hingga keliru nak buat pilihan apakata cucilah wajah anda dengan 'air sembahyang' agar wajah kelihatan lebih 'bercahaya' di akhirat.

Macam tu juga dengan sabun, sabun paling baik punya adalah 'sabun istighfar' yang akan menghilangkan dosa-dosa dan kesalahan yang telah kita tersalah ambil atau sengaja atau tercuba hingga merosakkan diri kita.

Jadikan 'sifat malu sebagai pakaian', nescaya orang lain tidak akan melihat aib dan cela pada diri anda selain pakaian yang menutup aurat

Dalam 'touch up situ touch up sana' kena jagalah kesucian diri sepanjang masa agar tidak terjerumus ke lembah fitnah yang lebih besar dan dalam.

Jadi mulai hari ini kita jangan lagi 'booking tiket' untuk ke neraka.
Tapi ' bookinglah tiket untuk ke syurga lagi BEST...
Insya Allah moga kita dalam REDHANYA..

No comments:

Post a Comment